Medailónek Martina Římana

18. července 2005 - Martin Říman
18 Červ

Jaké jste znamení a kolik Vám je let?

Dost. Dvě čtyřky vedle sebe a narodil jsem se ve znamení Býka.

Kdo je Vaším vzorem v osobním životě?

Maxim Gorkij řekl: „musíš být sám sobě svým vzorem, i kdyby to měl být vzor strašlivý“. Zní to poněkud hrůzně, zvlášť ve spojitosti s ideologií, které byl tento muž věrný, ale něco na tom je. Člověk může mít ke spoustě lidí blíž než k jiným, může si dokonce klást otázky, jak by se ten či onen zachoval v mé situaci, ale nakonec mu to moc nepomůže. Rozhodnout se musí sám. Já obecně mám rád lidi, ať živé či mrtvé, kteří mají nebo měli odvahu. Protože, jak praví zase jiná moudrost, „ztratíš-li odvahu, ztratíš všechno“.

Jaké přání byste si rád splnil?

Vylézt na nějaký pořádný kopec.

Jaké máte koníčky?

No ty kopce. Taky si rád občas něco přečtu a nejen hřbety knih.

Kterou barvu máte rád?

Tak to netuším. Ale povinně asi modrá, ne?

Jakou posloucháte muziku?

Teď mám v přehrávači v autě troj-CD Led Zeppelin se záznamem koncertu z počátku 70.let. Jsem ta generace, která vyrostla na zakázaném ovoci rockové hudby právě v těch 70. letech. Takže to mám v uchu a hlavě a už se nějak dál nevyvíjím. Pro mne to, co se dá poslouchat, skončilo tak zhruba s U2.

Kde byste chtěl strávit dovolenou?

V Norsku. Byl jsem tam už dvakrát. Je to podle mne nejkrásnější země Evropy. Ale musí vyjít počasí.

Co Vám v poslední době udělalo největší radost?

Francouzské referendum. 

Co Vás nejvíce upoutá na muži/ženě?

No, na muži … Záleží, jak tu otázku myslíte. Pokud „upoutání“ má být vizuální dojem třeba při míjení na ulici, tak na muži naštěstí absolutně nic. Jinak samozřejmě jak se s ním dá vyjít a jak drží dohody – to platí pro obě pohlaví.

U žen je důležité i to míjení na ulici. Proč by jinak chodil člověk po ulicích, zvláště v létě.

Jak dlouho působíte na politické scéně?

Od revoluce.

Máte rodinu?

Mám. Jednu manželku, dvě děti. Typický český standard.

Na jaký pořad se rád podíváte v TV?

Na reklamy. Opravdu. Na rozdíl od většiny lidí, kteří tvrdí, že při reklamách odcházejí nebo přepínají na jiný kanál, já mám reklamy rád. Oproti ostatním pořadům, kde je jeden chuďoučký nápad obalený hodinovou vatou, v reklamě musí být hotovo za dvacet vteřin. Když v ní nápad je (třeba Bobika, Kofola), tak máte šanci se z toho potěšit několikrát za večer. A když není, tak těch 20 vteřin přežijete.