Publikace CEVRO se zabývá volbami ve střední Evropě
V průběhu prázdnin vydalo CEVRO sborník Parlamentní volby 2005–2006 v zemích Visegrádské čtyřky. Publikace je souhrnem příspěvků panelistů ze stejnojmenné konference, která se uskutečnila v polovině dubna na půdě Vysoké školy CEVRO Institut.
Publikace je rozdělena na tři části – v první se politolog Stanislav Balík věnuje vlivu volebních klání na postoje jednotlivých států k Evropské unii a analyzuje postoje hlavních politických stran k EU. Na komparaci situace v jednotlivých státech se ve svém příspěvku zaměřuje i Soňa Szómolányi z bratislavské Univerzity Komenského. Sekci pak uzavírá příspěvek předsedy české národní delegace v EP Jana Zahradila.
Druhá část sborníku se zaobírá studiemi vlivu jednotlivých voleb na stranický systém – ve slovenském případě z pera brněnského politologa Lubomíra Kopečka, v maďarském hungaristy Lukáše Bendy, v polském zpravodaje agentury PAP Zbygniewa Krzystiniaka a v českém politologa CEVRO Institutu Petra Sokola.
Závěrečný oddíl se věnuje tématu politického marketingu, jehož významným propagátorem je CEVRO. Jeho dva zástupci – ředitel Ladislav Mrklas a spolupracovník CEVRO Marek Buchta v příspěvcích analyzují volební kampaně v České republice, resp. Maďarsku. Shrnutím polské a slovenské situace je doplňují Anna Matušková z FSS MU a Andrej Školkay z trnavské univerzity Cyrila a Metoda.
Nejnovější publikace CEVRO představuje hodnotný příspěvek do sbírky publikací věnujících se volbám ve středoevropských zemích. Je psána srozumitelným jazykem, který je přístupný jak odborníkům, tak široké veřejnosti.
Knihu si můžete objednat zde.